Mało który rowerzysta zdaje sobie sprawę z tego, że takie elementy w jego rowerze, jak klocki rowerowe, podlegają okresowej wymianie. Rodzi to poważny problem z brakiem wiedzy, jak taki element kupić i co najważniejsze, jak go poprawnie wybrać.
Jakie są rodzaje klocków hamulcowych?
Najważniejszym pytaniem, jakie trzeba sobie postawić przed tym, gdy zacznie się szukać klocków hamulcowych do roweru, to jaki konkretnie typ się potrzebuje. Różnią się one od siebie przede wszystkim typem okładziny, co rzecz jasna bezpośrednio przekłada się na skuteczność hamowania.
Zdecydowanie najpopularniejsze są klocki hamulcowe żywiczne, które często nazywane są także organicznymi.
Nie mają zbyt dużego wpływu na zużywanie się tarczy hamulcowej, lecz niestety ich siła hamowania również nie zachwyca. Drugim rodzajem jest model metaliczny, który ma ogromną siłę hamowania, lecz niestety bardzo negatywnie wpływa na tarczę hamulcową. Dobrym rozwiązaniem zatem wydaje się zastosowanie modelu półmetalicznego, który łączy w sobie zalety obu wcześniejszych modeli.
Jak powinno się dobierać klocki hamulcowe?
Najważniejszą sprawą, o której trzeba pamiętać podczas wybierania klocków hamulcowych do roweru, to wybranie ich do konkretnego posiadanego przez siebie systemu hamulców w rowerze. Zupełnie innego rodzaju klocki będą zastosowane w najpopularniejszym rodzaj, czyli V-brake, a zupełnie inne w nieco bardziej sportowym, czyli double pivot.